onsdag 13 mars 2013

Sweet dreams



Tillbringade gårdagen i sällskap av symaskinen och för en gångs skull var det inte så motigt. Kanske berodde det på det hemska ovädret vi hade, världens snöyra, kom säkert uppåt 30 cm snö. Jag fick i varje fall ihop två örngott till mina nya jättekuddar som jag fick hem på posten från Hobby Hall i förra veckan.



Tyget  är riktigt lakanstyg, tjockt och härligt. Spetsen syddes på i ena sidan som lite extra pynt. Både tyget och spetsen är från nätbutiken Ompelun ihanuus.


Sängkläderna är också nya, samtidigt som jag letade efter kuddar hittade jag det här settet som jag inte kunde motstå. Gillar att de är enfärgade med bara lite beiget i dekorationerna.



Söta små blommor på rad vackert broderade. 



Det är något speciellt att sova mellan nya lakan, det liksom frasar om tyget när man kryper ner  Det enda som slår det är doften av lakan som hängt ute i vinden och torkat men det får jag nog vänta på än en tid. 

1 kommentar: