söndag 31 mars 2013

Årets påskkort och blomsådder




Årets påskkort är snabbproducerade måste jag medge då tiden inte riktigt ville räcka till. Korten är i en av dessa modeller men med lite olika dekorationer och papper. Det blev lite av att rensa i gamla förråd så att säga. Kycklingarna på det översta kortet är utstansade ur gamla oanvända påskkort från tiden före jag började laga egna. Några av dekorationerna är nog nya för året men andra inte. Det vill ju alltid lämna en del material från varje omgång kort jag gör så det är skönt att det nu kommit till användning.


Här har mina petunior äntligen kommit upp, de trivs i fönstret nu då solen lyser varje dag. Bilden är tagen för några dagar sedan och det är kul att se hur mycket som hänt på bra några få dagar, bladen är bredare och större nu. Sorten heter Petunia orchid mist och är vita och rosa dubbelblommande. Det börjar vara dags att omskola det små liven så bara affärerna öppnar igen efter påsk så måste jag fara och köpa några jordsäckar.



Så här fina blir de sen i sommar när de står i full blom. Dessa petunior är ett måste för mig varje sommar och har varit det i många år. I år verkar våren bara stå och stampa på tröskeln, är så kallt om nätterna så allt står still eller så är det bara jag som är så otålig, vill ut i trädgården och jobba. Ha det så skönt och njut av solen, dagen är ju lite längre från och med idag då vi flyttat klockan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar