lördag 6 oktober 2012

Sanselig jul




Här kommer ett till boktips inför julen. Boken heter Sanselig jul och är av norskan Franciska Munk-Johansen och den kan beställs på nätet från Adlibris. Det är en riktigt härlig bok att sitta och bläddra i och finna inspiration i till julen. Franciska har också en egen blogg som heter Franciskas vakre verden.



Bilderna i boken är tagna av Franciska själv och hemmena som visas upp  har också egna bloggar som man kan följa, adresserna finns utlagda i texten.


Flera läckerheter finns också med i boken och därtill receptena så kanske man kunde pröva på och laga nåt till jul. Planer finns alltid varje jul att testa nåt nytt recept men vanligtvis rinner tiden iväg så det blir aldrig av.


När jag ser dessa bilder är det inte utan att jag tycker det skulle kunna bli vinter genast för det är nog inte värre än det här trista regnandet som aldrig verkar ha nån ände. Jag har nu redan en lång lista på pyssel jag skulle vilja göra och kanske blir det något att visa upp på bloggen så småningom.



1 kommentar:

  1. vilken fin bok.. skulle säkert finnas mycket att bläddra i den o se.Jättefina dahlior du har..mina blommar oxå ännu ..Har haft många sorter förr..Men de blev inte opptagna ur källaren..måste bättra mej till nästa år.Så man får ju hoppas att de är i livet ännu.

    SvaraRadera