onsdag 17 oktober 2012

Kärleksört och dahlior



Tyckte det var så trist här inne så jag trotsade regnet och var och plockade in en bukett med kärleksört och dahlior som får pryda bänken i köket. Får kärleksörten stå i vatten tillräckligt länge bildas rötter och plantorna kan sen planteras i vanliga krukor och sen till våren sättas ut i trädgården. Visserligen blir plantorna lite taniga under vintern men klipper man ner dem på våren kommer ny tillväxt så småningom som det är mera kraft i.



Mitt lammöronsägg gjorde jag förra sommaren när jag hade semester. Stommen är ett styroxägg och lammöronen har jag limmat på medan de var färska och därefter lindat in ägget med guldfärgad metalltråd som är lite vågig. Iden är från  bloggen Lottens vita och gröna och här hittar du sidan
Lammöronspyssel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar