torsdag 2 augusti 2012

Virkad väska


Hittade ett enkelt men härligt mönster på en väska i tidningen Kreativ stickning 2/2012. Som vanligt ändrade jag lite på mönstret och virkade enligt vad jag själv tyckte passade för mig. Ändringarna består egentligen bara av att jag minskade antalet varv i mönster delen samt kortade av själva remmen lite.


Funderar lite ännu om jag skulle ta och sy ett foder till väskan men har lite svårt att bestämma mig så tills vidare får den var som den är.


Garnet heter Miami och finns i en mängd härliga färger. Det gick fort att virka väskan då garnet är rätt grovt och det  bidrog till att jag inte behövde virka lika många varv som det stod i det ursprungliga mönstert. Fast garnet är så grovt så är det väldigt mjukt och lättarbetat då det inte heller luddar så skulle man virka fel är det lätt att ta upp igen. Skulle kunna tänka mig att ha fler väskor i samma stil men i olika färger så kanske det blir nån till med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar