torsdag 8 mars 2012

Ordning och reda


Har i dagarna börjat ordna upp bland en massa tidningar och utrivna sidor som jag länge sparat. Två mappar för tips och ideer för trädgård och blommor samt för  inredning, pyssel och handarbete har införskaffats.


Det har med tiden blivit en ansenlig hög med tidningar som jag inte velat slänga då det funnits nåt i dem som inspirerat mig. Vanligtvis är det ju bara några sidor i var tidning som jag velat spara så genom att nu klippa ut det jag verkligen vill ha kvar så har jag fått slänga en hel del i pappersåtervinningen. Inspirationen kan vara själva föremålet på bilden men lika ofta bara färgerna eller stämningen bilden ger. Just nu tycker jag att våren inte kan komma fort nog och sitter nästan och suckar av längtan  för varje sommarbild jag hittar.



Gillar vitt, gammalt och nött i inredningen så länge det ser fräscht ut men bäst av allt är när en sak är rostig och då helst något som jag kan ha i trädgården eftersom jag gillar färgkombinationen rost och bladgrönt. Har för tillfället en stor järnkrona ute i en rabatt och där har den fått stå sedan förra våren så förhoppningsvis har den börjat rosta i vår.



Pyssel och handarbete ligger mig varmt om hjärtat och nya ideer kommer hela tiden men tyvärr finns inte alltid tid att förverkliga dem just då jag vill. Istället får jag spara bilderna och förhoppningsvis kommer det senare tid att ta itu med de olika projekten. För tillfället har det mesta fått stå tillbaka för mina blommor. Flertalet krukväxter har planterats om, några har klippts ner och sticklingar tagits. Jag har också flera frösådder på gång och igår såg jag att mina petunior har grott med små små blad så nu vill jag ha sol varje dag så de tar sig och blir fina plantor. Ha det så bra till nästa gång1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar