måndag 26 mars 2012

Julrosor och pelargoner


Äntligen har det börjat hända nåt i trädgården. Här är det min röda julros som vaknat till liv. Tog bilden i går när solen var framme en stund. Idag är det så grått ute då det regnar men rätt så varmt, +7 visade mätaren på eftermiddagen. Har börjat med mina trädgårdsrundor igen nu då snön börjat ge vika, går ett varv bland alla rabatter varje dag för att se vad som hänt sedan sist. Lökväxterna är i full gång och som vanligt kommer de upp lökar på ställen som jag inte minns att jag hade några på - minnet är kort med andra ord, glömt vad jag planterade i höstas eller i alla fall en del av det.



Här inne börjar fönsterbräderna snart vara fulla men inte kan jag för det låta bli att ta fler pelargonsticklingar. Tänkte att jag kan ha dem i krukor där ute i sommar. Jag har så svårt att slänga blommor så ursäkterna är många till att spara både ett och annat och så finns ju släkten i Mobacken som brukar få ta en del av överflödet när det bara inte finns rum för mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar