tisdag 25 oktober 2011

Årets första julpyssel


Årets första julpyssel blev en strut som när julen närmar sig kan fyllas med något gott. Stommen är av paff som jag sen dekorerat med ett papper med texten God Jul. Kanten på pappret är stansat med en Martha Stewart stans och sedan har jag chalkat kanten.




Stjärnan är också en Martha Stewart stans som jag sen lagt lite glitterlim på. Gillar MS stansarna mycket bättre än många andra stansar då det känns att det är kvalitet på dem, stadiga och tunga och skär bra.



Lite blommor måste också vara med som vanligt. Dessa chokladbruna rosorna är så härliga, bilden  gör inte färgen riktigt rättvisa, i verkligheten är färgen  mycket fylligare. Därtill har jag dekorerat med band, pärlor och nitar så att det blir så där passligt överpyntat som det får vara till jul. Har annars fullt upp här hemma, verkar som det är nåt projekt på gång i varje rum, bl a julkortstillverkning som tar upp hela köksbordet och möbelmålning i vardagsrummet. Det gäller att ta tillvara på det utrymme som finns. Bilder från dessa projekt kommer på bloggen  vid ett senare tillfälle. Ha det så bra allihop!

1 kommentar:

  1. men vauv säger jag..så fin den blev.. jag skulle oxå behöva börja med julkortena.. fjol blev det i senste laget.. men då gjorde jag en makramé stjärna till varje kort..o det tog oxå lite tid...

    SvaraRadera