lördag 9 april 2011

Julrosor


Äntligen börjar blomrabatterna synas, känns som länge sen sist de var bara. Här har mina röda julrosor börjat visa sig men ännu dröjer det en tid förrän  de blommar. Är och kollar i rabatterna varje dag och nu går det fort undan. Såg att rabarbern kommit upp och tulpaner, scillor,pärlhyacinter och lila bollök har också vaknat. Passade på att dra upp lite ogräs i förbifarten för de har också överlevt vintern som vanligt och behöver hållas efter så tidigt som möjligt. Diesel nosar intresserat överallt där marken är bar för det finns ju så många spännande dofter  och i morse såg jag igelkotten som var ute och letade igenom en liten lövhög på jakt efter nåt ätbart. Inne bågnar fönsterbrädorna under tyngden av alla krukor. Har bl a 13 dahlior på gång då allihop från i fjol har överlevt vintern. Penseerna måste jag börja omskola i morgon så det blir till att försöka klämma in några krukor till någonstans för att inte tala om alla pelargonsticklingar. Känns lite som att vad tänkte jag riktigt på när jag sådde så mycket men så är det ju varje år så vetja det ordnar sig i år också
- värre huvudbry kan man ju ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar