lördag 18 december 2010

Mera jul


Det var länge sen jag skrev något sist men dagarna har bara flugit förbi, har haft fullt upp hela tiden som det brukar vara den här tiden på året. Här i lillrummet har jag fått till en riktig myshörna bland alla julkuddarna och ljusslingan i fönstret som ger ett så härligt sken.


I köket har tomtarna också krupit fram ur gömmorna. Den här tomteparaden brukar mina brorsbarn tycka om att kolla in när de är på besök. Kransen i fönstret innehåller glöggkryddor och sprider juldoft omkring sig fastän den har flera år på nacken vid det här laget.



I farstun har jag hängt upp ljuskronan jag tillverkade idag. De blev i  lite gammaldags stil med säckväv, vackra band och olika dekorationer såsom silvriga kottar, granris och vackra prismor. Ljushållarna är sådana som man förr hade i granen och var lätta att bara knipa fast i ringen.




Julpyssel är något av det roligast som finns förutom blommor och blader och någots som jag gärna tar mig tid till. Just den här kronan gick fort att göra. Det tog bara ca 1½ timme från börja till slut så lite pyssel till ska jag väl hinna med före jul för ideerna verkar aldrig ta slut.